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As France's leading women's ready-to-wear retailer, Camaïeu has over 1,000 stores in 22 countries and more than 6,000 employees. With an average surface area of 250m², the brand is designed as a human-scale space that prioritises proximity, hospitality and advice.

 

Initial situation.

Following a change in IT management and receipt of notification of a compliance audit by Microsoft, Camaïeu wanted to better manage and understand the nature of its software licence agreements in order to achieve budget savings.

The solution.

The first stage of the SAM project involved gathering information on licences acquired from Camaïeu and Microsoft.
Next, the inventory data from the tool already in place was analysed. The inventory could then be compared with the licensing information.

Résultats.

Un risque a été identifié au moyen de toutes  les données collectées. Par conséquence, l’audit Microsoft prévu initialement a été réduit à  un self-audit (questionnaire). La réallocation de certaines licences a permis certaines économies financières, de parvenir à une situation claire grâce à des réajustements de parc et des éclaircissements au sujet des droits d’usage.

L’intervention de Bechtle Comsoft nous a permis de reprendre la main sur nos assets logiciels et de faire les bons choix entre les différentes solutions de l’éditeur, parfois complexes

 

Benjamin FLIPO

Directeur du Service Delivery

Direction Informatique et Organisation DSIO